Subjek sains untuk 100%

Orang kata Adam Harith ni nakal. Ramai yang kata dia degil. Aku akui dia terlebih hormon (hyper aktif). Tapi bak kata Dr. fadzillah Khamsah, kena panggil budak kreatif. Tahun ni Adam Harith baru masuk darjah 1.

Semalam aku telefon dia kat Terengganu, tiba-tiba dia kata, "I get 100 for science"... Wow, tu yang aku kata dalam hati, ada perasaan berbunga. "What else you already get the results?" "English, I got B". "How come you get B for English while you are speaking English?" "I don't know, ask Tok Ma (nenek)".

Pelik juga sebab dia kata kawan-kawan dia ada yang dapat A untuk English, sedangkan dia bercakap Bahasa Inggeris dengan Tok Pa, aku dan maknya. Tapi kebelakangan ni, English dia makin lintang pukang. Tak kira lagi Bahasa Melayu dia yang memang agak kelam kabut : campuran loghat Terengganu + alih bahasa secara terus (direct translation).

Aku selalu berdoa untuk Adam Harith. Tu antara bekalan aku dan juga petua untuk dia jadi insan yang kamil, anak yang soleh. Aku harap, Adam Harith akan lebih cemerlang, gemilang dan terbilang. Semoga dia jadi insan berjaya dunia dan akhirat. Itu doa aku sebagai seorang bapa.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...