Jual link, dapat duit!



"Tiada jalan pintas untuk berjaya"

"Rome tidak terbina dalam masa sehari"

"Kejayaan terdapat pada orang-orang yang berusaha"


Salam,

Aku bukan seorang yang pandai bermadah. Aku juga bukan hartawan. Tapi aku punyai akal dan kudrat anugerah Allah s.w.t. Jika kau ada usaha, dan juga ada berdoa dan akhir sekali berserahlah dan bertawakal., nescaya bantuan itu akan tiba. Mungkin esok, atau lusa atau pun tak tahu bila.

Aku baru sahaja tersenyum hari ini kerana permohonan aku menyertai LinkWorth telah pun berjaya, masuk satu tempahan daripada 'advertiser'. Jumlahnya, tak banyak manapun. Sekadar usd$ 15.00, cukuplah untuk seorang blogger picisan macam aku ni. Baru nak berjinak-jinak buat duit dengan blog. Janganlah nak dibandingkan dengan otai-otai diluar sana tu. "Pakai kasut, ukurlah saiz tapak kaki!".

Apa LinkWorth tu? Aku rasa ramai yang dah tahu. Aku pula, baru ambil tahu. Bagi yang belum tahu, ini adalah satu bentuk program pengiklanan melalui medium blog. Cara mudah penerangananya - kita buat satu artikel (blog post), selitkan dengan link yang dah ditawarkan oleh pengiklan (telahpun kita setujui 'approve' terlebih dahulu). Masukkan beberapa keyword text yang telah dibayar kepada kepada kita dengan nilai-nilai tertentu.

Apa yang menarik? Nak 'join', percuma beb! Blog platform? Apa-apa sahaja... termasuklah yang percuma macam blogspot / wordpress.

Ada bran ? Usya bawah ni...

Affiliate Banner
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...