Bisnis di rumah : RM200 untuk komen terhangat!





Salam lebaran.

Ramai lagi masih dalam 'mood raya'. Berkunjung ke rumah-rumah terbuka, mahupun beraya secara santai ke rumah saudara mara dan teman-teman. Aku juga tak lepaskan peluang beraya bersama Sangilapi, walaupun hanya di kedai nasi ayam Bakar, berdekatan Telekom Muar.

Tak banyak yang kami bualkan disebabkan aku hadir lewat menjelang Asar, berbanding 'appointment' sebelum Zuhur.. hik.. hik.. Brader Joe kata, "berjanggut aku tunggu ko Sam!". Aku punyalah mengantuk nak keluar rumah pada hari Isnin tu. Lantaran penat badan yang belum hilang, lemau berniaga seminggu selepas hari raya.
Tapi temu janji tetap ditunai. Alhamdulillah, sedap sungguh menu nasi ayam berlada kat situ. Paling bermakna kenangan haritu sebab aku dapat angpow istimewa RM200, lantaran berjaya mendapat tempat kedua komen terhangat di Rezeki Murah. Memang termanggu dan terkedu sebab aku tak jangkakan angpow sebegitu daripa incik Joe.

Jutaan terima kasih aku ucapkan, semoga Allah jua yang dapat membalasnya. Aku sekadar seronok melayan dan mengikuti kisah silam beliau yang nyata amat berbeza berbanding pengalaman aku. Memberi komen di blog beliau seakan menjadi kewajipan aku setiap kali singgah sahur di situ.

Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu. Memberi komen juga salah satu perkara yang memberi bayak keuntungan kepada pemilik url, sama backlink, banner sebagai juara, mahupun hadiah misteri. Mungkin ini juga salah satu cabang peluang bisnes di rumah?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...