Kusut

Kebelakangan ini aku agak kusut. Memang banyak juga jerawat yang mula menghuni dahi jendul ku ini. Entahlah, banyak sangat yang difikirkan agaknya. Terhimpit dengan bebanan kerja setup kedai online, dan juga projek dropship yang sedang dalam pembikinan. Mungkin juga disebabkan banyak kerja offline yang terbengkalai dan perlu dibereskan satu persatu.

Ketegangan dan bebanan yang terpaksa dihadapi di Gemas selama 3 minggu, pada bulan lepas memburukkan lagi keadaan. yalah, tanpa talian internet yang menepati piawaian 'SIRIM', banyak kerja yang sangkut.

Jam sekarang menunjukkan 10 minit menghampiri 4 pagi. Aku masih lagi menghadap laptop 'cari makan' ini, tatkala masing-masing sedang lena diulit intan.  Berpinau-pinau mata ini dan aku makin hilang tumpuan. Menguap dan menggeliat sudah berpuluh kali rasanya. Kerja masih lagi berloggok-longgok. Arrgghhh.. bila mau siap daa...

Sesekali aku kedapur membancuh air nescafe ais, cuba melawan mengantuk. Aku tahu, kalau kita mengantuk, tidur sahaja jawabnya. Dr Fadzilah ada menerangkannya dalam buku 50 petua orang berjaya. Lagipun, kalau dah mengantuk, prestasi kita akan menurun, fokus akan berkurang.

Aku rasa nak capai bantal lepas ni. Aku kusut...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...