2 blog aku dah kena Tamparan Google Penguin Algoritma



Mengikut bacaan dan rujukan aku di Anak Ulu Cheka;


Google Penguin adalah codename update algoritma Google yang telah diumumkan pada 24 April 2012. kemas kini ini bertujuan untuk mengurangkan kedudukan enjin carian laman web yang melanggar Garis Panduan Webmaster Google dengan menggunakan (black hat) atau hitam topi SEO teknik seperti keyword stuffing, cloaking, participating in link schemes, Salinan Copy Paste, dan lain-lain.
Fokus utama Penguin adalah backlink dan cara di mana laman web mendapatkan link juice (jus pautan) untuk meningkatkan PageRank. Khusus, Penguin meletakkan lebih penekanan kepada reputasi dan kualiti tapak yang yang menghubungkan domain khusus anda bukannya bilangan pautan yang titik ke arah anda.
Asal usul Google Penguin ini adalah makin banyaknya laman, blog, web yang isinya berisi SPAM (web SPAM) dan mengakibatkan search engine google tidak berminat lagi untuk memaparkan hasil pencariannya. Selain itu Google Penguin juga akan mengesan dan memberi hukuman kepada laman atau blog yang berpotensi menjadi sampah dalam search enginenya. Dengan munculnya Google Penguin ini membuat banyak trafik blog akan menurun dan sebaliknya ada yang meningkat pula.

Baca penerangan penuh di AUC 



Aku yakin blog aku ni dah kena tampor untuk Google Penguin sebab  dah hilang beberapa keyword organik. Blog lagi satu, pun rasanya dah kena tampor beberapa bulan lepas..

Rugi hilang trafik dan rugi sumber backlink kepada affiliate.. Hmm takde rezeki nampanya.

Ada tips macamana nak pulihkan balik blog daripada tamparan google penguin ni?


p/s - isteri baru masuk wad petang tadi, berjaga-jaga mungkin kena induce (due 09/08/2012), sebab kencing manis.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...