Banyak seh jalan ditutup pada Hari penamaan calon...


Hari penamaan calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau
MELAKA 25 Feb. – Polis menyediakan dua laluan berbeza untuk digunakan penyokong Barisan Nasional (BN) dan Pas bagi memastikan mereka tidak bertembung sekali gus mengelakkan kejadian tidak diingini berlaku pada hari penamaan calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau esok.
Ketua Polis negeri, Datuk Chuah Ghee Lye (gambar) berkata, dua laluan berbeza itu adalah laluan dari Serkam ke Pekan Merlimau untuk penyokong BN manakala laluan dari Lebuh Raya Alor Gajah-Melaka Tengah-Jasin (AMJ) ke Merlimau pula dikhususkan untuk penyokong Pas atau pihak pembangkang.
Menurutnya, bagi memastikan penamaan calon berjalan lancar, penyokong BN akan berhimpun di sebelah kanan pusat penamaan calon di Politeknik Merlimau.
“Penyokong Pas pula akan berhimpun di sebelah kiri politeknik iaitu dari arah susur keluar ke pekan Merlimau dari Lebuh Raya AMJ,” katanya.
baca lanjut di Utusan









Hari ini merupakan hari penamaan calon. Aku ada beberapa tempat yang perlu dihadiri. Yang pasti aku bukan pengundi berdaftar di kawasan DUN Merlimau, walaupun aku saban hari bermukim di rumah nenek di Kampung Sempang Pantai, Merlimau. Ini memastikan aku tidak terlibat sama sekali dengan pilihanraya yang bakal berlangsung.


Aku dapat saksikan betapa bertuahnya para penduduk Merlimau dengan kehadiran pilihanraya ini. Mankan tidak, jalan tar berturap baru, lampu limpah dipasang menerangi simpang empat, longkang-longkang konkrit menggantikan longkang tanah, dan banyak lagi rezeki yang diterima.


Aku cuma menumpang tuah rezeki yang diterima. Cuma yang aku tak 'syok' sebab hari ini banyak jalan ditutup sempena penamaan calon. Harap-harapaku dapat meloloskan diri sebab kena ke beberapa tempat yang lain.


Apa-apa pun, aku malas nak ulas panjang.Korang boleh baca sendiri laporan terkini dalam akhbar online. Semoga terhibur dengan hasil rakaman lensa kamera aku, keadaan dan suasana di Merlimau ketika ini.


Nota:
Calon Pas, Yuhaizad Abdullah
Calon Barisan Nasional, Roslan Ahmad
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...