Facebook .. haiyaaa.. ini perempuan arr




Gua malas mau ulas panjang-panjang. Nanti lu orang kata gua bajet bagus.. So, lu orang bacalah sendiri ulasan Ustaz Dr Zaharuddin (Zaharuddin.net) :



Bila seseorang wanita post gambarnya di Facebook, kemudian ada orang comment, "Cantiknya awak.""Waah.. Comelnya", "isyh keibuannya wajah" atau apa2 yang seertinya dengannya, khususnya dari lelaki bukan mahram atau juga wanita lain. Kemudian, apakah respond si wanita? Bagaimanakah response yang terbaik sebagai tanda dia seorang calon isteri solehah?.
Biasanya ramai wanita yang menjawab "Thanks", "Terima kasih" atau "Alhamdulillah" atau "eh tak ada lah, biasa2 aja" (kononnya tawadhu') dan sebagainya. Adakah itu satu petanda akan sifat yang baik?
Menurut pendapat saya, perempuan yang baik, sangat elok untuk dijadikan calon isteri, ialah apabila muncul komen sebegitu, dia akan DELETE gambar tersebut daripada Facebooknya, tanpa sebarang komen lagi. (Point yang saya kongsikan sewaktu ceramah Langkah 1,2 3 mencari jodoh di Seminar Baitul Muslim pada 6 Okt 2012 yang lalu)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...