1 juta poskad mansuhkan PPSMI : aku tengok A. Samad Said LIVE


Pelancaran 1 juta poskad mansuhkan PPSMI dan Ceramah Perdana Peringkat negeri Johor telah berlangsung di markas Pas Kundang Ulu pada 15 Mei 2009 (semalam). Aku turut sama menyibuk (berniaga tudung dan jubah sebenarnya).

Orang-orang kuat yang hadir: 9kalau salah, memang salah aku tak fokus sangat).

Pesuruhjaya Pas Negeri Johor, Dato' Dr Mahfodz
Naib Presiden PAS, Tn Hj Mohd Sabu,
Sasterawan Negara Dato' Dr. A. Samad Said,
Presiden TERAS Cikgu Azmi Abd Hamind,
Pengiat teater Sdr Dinsman,
Adun Skudai YB Dr Boo Cheng Hau selaku ketua pembangkang PR Johor.
Pengerusi PKR Johor, Tn Hj Anuar Saleh.

Aku sampai lepas asar. hujan selebat-lebatnya. memang aku rasa boleh banjir Kundang Ulu petang tu. Menjelang Isyak, para VIP telah sampai. Lepas solat Isyak, baru aku selesai pasang / gantung segala barangan dagangan. Tu pun tak semua di keluar, sebab hujan tak berhenti sepenuhnya.

T- shirt bantah PPSMI


Hujan renyai-renyai sampailah lebih kurang jam 10 malam. Kawasan sekitar dah macam sawah bendang, memang becak habis. Majlis bermula dengan para penceramah memberikan ucapan masing-masing, sehingga tiba di kemuncaknya apabila Datuk Dr. A. Samad Said merasmikan kempen 1 juta poskad mansuhkan PPSMI. pertama kali aku mendengar ucapan secara 'LIVE' oleh seorang sasterawan negara. Menarik dan puitis setiap bait kata beliau. Seronok mendengar.

Kerancakan majlis tiba, bila Tn Hj Mohd Sabumemberikan ceramahnya. Pedas dan bernas, hentam tetap hentam. Ada rasional dan ada kritikan. majlis selesai lebih kurang jam 12.30 pagi. Aku siap berkemas dan tinggalkan tempat tu dalam jama 1 pagi. Pengalaman pertama berniaga di Majlis Ceramah PAS!

Nak tahu cerita lanjut, boleh tengok sini dan 1 Juta Poskad Mansuhkan PPSMI

Akhir sekali kita tengok aksi tendang menendang.. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...