Selamat Tinggal 2010

Selamat Tahun Baru 2011

Semalam aku berada di ibu kota. Menguruskan urusan berjual beli untuk persiapan berniaga di uptown Muar serta butik pakaian muslimah. Di dataran merdeka ku lihat persiapan DBKL untuk marhain-marhain menyambut malam tahun baru 2011. Di dataran Air Keroh juga perkara sama dilakukan pihak MBM.

Mungkin muda mudi teramat ghairah menunggu detik 'countdown'. Mungkin juga pasangan kelamin turut serta memeriahkan suasana. Bagi sebahagian masyarakat pula, mungkin lebih gemar berada di rumah bersama keluarga menikmati rehat setelah bertungkus lumus selama seminggu bekerja.

Aku? Insyaallah akan berada di Uptown Bandar Maharani malam ni. Aku sudah lama tidak menyertai perhimpunan countdown tahun baru. Mungkin sebab meniti usia yang semakin bertambah, atau memang sebab aku tidak gemar berada dalam suasana sesak hiruk pikuk manusia. Kalu berniaga lain pula. Aku memang mengharapkan manusia yang berduyun-duyun datang memasuki gerai jualan aku.

Apa-apa pun, untuk para remaja, berwaspada dan gunakanlah akal yang dikurnia Allah. Berpada-padalah ketika menyambut tahun baru.

Ikut hati mati, ikut rasa binasa, ikut nafsu lesu.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...