Kerja Part Time yang aku buat untuk duit duit duit memang sempoi

Wah.... dah lama juga aku tak update blog ni. Agak bersawang masa aku mula-mula masuk dashboard tadi. Mana taknya, sibuk dengan projek google ad sense, online biz dan juga beberapa urusan keluarga serta rakan-rakan.

Sebenarnya tajuk entry 'Kerja Part Time untuk duit duit duit memang sempoi' ini berkait rapat dengan bisnis online yang boleh dikecapi jika anda memikirkan kerja part time, mahupun pekerjaan secara sambilan.

Saban hari, ada sahaja yang google jawatan kosong, job part time, keje kosong kerajaan, kerja kosong, kerja part time dari rumah, dan pelbagai lagi kombinasi 'search' untuk merebut peluang yang ada.

Jika anda mempunyai kemudahan talian internet, apatah lagi mempunyai blog peribadi, itu sudah memberikan anda kelebihan untuk menjana pendapatan sampingan. Siapa kata rezeki di internet itu susah? Lihat screenshot yang aku curi di bawah ni;



Mijie telah berbesar hati memberikan aku ganjaran banner selama sebulan dan sebuah pakej hosting beserta domain untuk setahun. Nilainya lebih kurang RM100+ (maaf, aku tengah malas nak tengok nilai sebenar dalam website NetKL). Tak pasal-pasal aku dapat free pakej hosting tu, bagai pucuk dicita, ulam mendatang. Hosting yang dah sedia ada sekarang, dah ada 6 add on domain daripada 10.

Bandwitdh pun tak banyak mana, malas nak kacau. Jadi dapat hadiah ni, boleh aku setup bolg wordpress atau OS commerce. Belum fikir masak-masak lagi. Sekali lagi aku ucapkan jutaan terima kasih kepada Mijie.

Jadi, bebelan aku ni sebenarnya nak cerita pasal peluang buat duit dalam internet, kat bawah ni aku senaraikan nilai hadiah kemenangan yang aku dapat melalui tekaan, cabutan bertuah dan juga sebagai juara komen (dan tempat kedua, ketiga):



  1. Menang RM50 cabutan bertuah hari lahir Luvlee
  2. Menang Sehelai sweater, Sebuah Buku Azizi Ali-Millionaires are from a different Planet dan Wang Tunai 10 usd / RM 30 di Ramadhan Contest
  3. Menang hadiah buku pengomen bertuah di blog Nuaeman
  4. Menang periuk di Kujie2
  5. Menang RM 200 sebagai pengomen terhandal tempat kedua di RezekiMurah
  6. Menang RM35 komen Euro contest 2008 di blog Din Beramboi
  7. Menang tempat kedua RM20 + Ebook Panduan Buat duit dengan Shareasale + Bonus di blog Earncent


Dahlah, penat aku track balik semua ni. Kat blog Rohaizad pun aku pernah menang (dan ada lagi ke tak yang lain-lain.. hmm). 2010 dah hampir ke penghujungnya. Aku pasti banyak blog menganjurkan pertandingan penutup tirai. Google sahaja contest, pertandingan, cabaran dan sebagainya.

Jadi, pandai-pandailah merebut peluang.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...