Salam Ramadan

Salam Ramadhan buat semua.

Rasanya masih belum terlambat untuk aku mengucapkan selamat berpuasa kepada seluruh umat Islam, baik yang berada di malaysia, mahupun di perantauan.

Harapan aku agar kita dapat menunaikan ibadat berpuasa ini dengan penuh rahmat dan keberkatan. Alhamdulillah, sudah masuk hari ke 5 kita menunaikan ibadah puasa. Dalam kesibukan bekerja, jangan dilupai tanggungjawab menunaikan zakat fitrah. Tak perlu tunggu saat terakhir untuk mendapat lebih 'afdal'.

Nampaknya, tahun ini aku akan membayar zakat fitrah di Melaka, tempat  bekerja mencari rezeki. Kalau sebelum ini aku membayar pernah berzakat di Muar, Terengganu, KL dan juga UK, kali ini giliran fakir  miskin di Melaka akan diagihkan secebis kecil sumbanganku buat mereka yang memerlukan.

Mungkin aku akan mengambil cuti awal sebelum raya puasa untuk memeriahkan uptown Muar, bersama rakan-rakan niaga yang lain. Sambil itu, jualan online Alhamdulillah juga tampak makin meriah dengan Ramadhan semakin meniti ke puncak.

Hari pertama tempohari, aku cuba juga menjengah bazaar Ramadhan di pekan Merlimau.  Mak aiiii... tak sanggup aku nak menongkah arus manusia yang ghairah membeli juadah berbuka. Aku sekadar mundar mandir di gerai-gerai berdekatan tempat aku 'parking motor'. Memang aku kurang gemar nak bersesak-sesak kat tempat macam tu. Apatah lagi bila Ahmad IQbal ikut sama.. :D

Oklah, aku nak sambung buat kerja. Masih lagi di pejabat, semalaman belum tidur lagi. Nak siapkan construction drawing untuk rumah contoh di Krubong, Melaka. Hari ini nak hantar kepada client.

Akhir kata, selamat berpuasa!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...