Kuasa Minda


Tempohari aku mengeteh bersama brader Joe di lokasi rasmi restoran mamak Jalan Sulaiman. Bermula sebelum tengah malam, hinggalah menjelang Subuh kami memberi rezeki kepada mamak. Mana taknya, bergelas-gelas air kami telan, sampai penuh meja yang kami duduk tu.

Perbualan kami mulanya banyak berkisar  tentang blog, blogging dan blogger. Yang goblok dan bongok juga tak lepas menjadi tajuk bualan. Kemudian perbincangan beralih kepada buat duit melalui Nuffnang, Google Adsense serta niche blog. Banyak juga tips serta pandangan yang kami kongsi bersama. Tak kurang juga cerita serta pengalaman menyelam (scuba diving) disingkap dalam pertemuan tu.

Pada aku, diskusi malam tu sampai ke kemuncaknya bila topik LOA (law of attraction) yang kalau dipermudahkan dalam bahasa Melayu aku definisikan sebagai tarikan kuasa minda. Mungkin diskusi kami tak sehebat Datuk Dr. Fadhilah Khamsah, mahupun setanding seminar Dr. Azizan, namun aku percaya ia telah berjaya membuka satu ruang persepsi baru pada diri ini.

Aku kini semakin faham dan jelas akan dimensi kuasa minda yang tak sepenuhnya aku olah, gembeling dan manupulasi sepenuhnya sebelum ini. Cuma kita kena faham semua itu pasti takkan terlaksana tanpa izinNya. Mungkin andaperlu baca sikit kuasa password yang boleh menjadikan kita jutawan. Apa yang perlu, usaha dan keyakinan kita.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...