Abang Ensem di Mata Aku



Abang Ensem? Wah, berani mamat ni 'declare' diri dia handsome! Itu adalah telahan pertama atau 'first impression' aku bila mula-mula sedar akan kewujudan blog abangensem.com.

Tapi sehingga kini aku masih belum mengetahui sebab sebenar makna disebalik "abang ensem' tu. Adakah sebab beliau lelaki kacak? Atau memang betul-betul hensem (handsome) ? Entahlah, nanti kalau aku jumpa dia, aku akan tanya. Takpun Abang Ensem sendiri boleh bagi jawapan sebenar.

Aku akui, aku lambat menghidu populariti  AbangEnsem yang mula meningkat naik, sebabnya? Aku kurang berblogging (dan blogwalking) dalam masa setahun dua yang lepas. Tapi, semakin aku mula mengaktifkan diri semula dalam dunia blogging, nama beliau makin kerap aku dengar. Aku pun semakin tertarik nak usya blog brader ni. (Aku admire web bicarahartanah.com milik abangensem ni).

Aku memang amat berminat dalam dunia duit dan buat duit melalui hartanah. Kena pula, aku ada terbaca yang abang ensem dah pun berjaya membeli 13 14 rumah @ properties, lagilah terbeliak biji mata tengok statement tu. Kena pula muda-muda dah dapat kecap semua tu, yang sangat jauh untuk kebanyakan orang kita gapai.

Aku ambil pendekatan mudah yang aku pegang daripada salah seorang sifu aku, "kalau kita nak berjaya, kita kena ikut jejak langkah mereka yang telah berjaya." Jadi, bila aku nak ikut, aku kenalah sedia buka minda dan dada aku untuk terima dan 'absorb' apa yang boleh daripada abangensem... sedut aura dia. Tak bolehlah ego rasa diri lebih baik daripada dia.

Aku memang teringin nak menuntut ilmu dengan abangensem kalau ada kesempatan dan rezeki. Insyaallah kalau diberi keizinanNya. Banyak benda yang aku nak tahu, selam dan dalami.

Aku pun dah mengantuk, idea pun dah mula rasa kurang. Jadi aku akhiri juga entry ini. Kalau korang rasa ini entri membodek sebab contest Abang Ensem di mata aku, itu hak korang , (ini memang bodek pun). Aku cuma nak berguru dan nak tuntut ilmu yang dia ada. Aku bagi tahu apa yang aku rasa.

Percayalah apa yang aku tulis kat atas ni.!!

:)

Lepas baca tolonglah like entry ni di FB abangensem.com, aku nak menang   ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...