Senangnya buat website game

website game saya http://freechannelgame.com


Gambar di atas merupakan screenshot daripada website game saya, yang saya setup sendiri. Nampak menarik bukan?

Secara jujur, saya bukanlah seorang IT programmer, mahupun pelajar bidang multimedia. Tapi, memang benar, saya yang buat dan install sendiri website game tersebut.

Memang mudah untuk membuat setup game tersebut. Apa yang diperlukan adalah software, domain dan hosting, tak sampai RM150 anda dah boleh buat SENDIRI. Ya, sendiri sahaja, walaupun anda buta IT. Dan anda boleh setup berkali-kali (tutorial video disediakan).

Bagaimana caranya?

Pertama sekali, anda perlu dapatkan software (pakej SGO V.2) daripada Tuan Ahmad Munawwar. Ada 3 edisi,:
  1. Pakej Personal Applikasi SGO v2.0     : 1 Lesen (Guna untuk domain sendiri)
  2. Pakej Publisher Applikasi SGO v2.0    : 10 Lesen (Guna Sendiri & Pelanggan)
  3. Pakej Profesional Applikasi SGO v2.0 : Unlimited Lesen (Guna Sendiri & Pelanggan)


Pabila anda telah dapatkan SGO V.2, anda boleh setup website game, dan letakkan kod Google Adsense yang membolehkan anda mendapat pendapatan secara online dalam USD$.

Selain daripada itu, website yang berkualiti daripada segi nama domain dan trafik boleh diniagakan di Flippa.com dengan harga mencecah ribuan, puluh ribu malah mencecah jutaan (jika ada ciri-ciri unik.)


Sebelum berkira-kira untuk dapatkan pakej SGO V.2, apa kata dapatkan secara PERCUMA :



Apa yang menarik, membina website ini sangat mudah kerana hanya memerlukan sekali sahaja installation dan ubah beberapa setting mengikut citarasa layout dan warna yang dikehendaki. Lebih daripada membina blog kerana dengan blog, anda perlu senantiasa update dan mengemas kini kandungan blog untuk mesra enjin carian, dan menarik minat follower untuk datang lagi.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...