Wanita yang dibelai


Aku sebenarnya banyak kerja nak dibuat untuk upload beberapa produk. Tapi termasuk ke salah satu entry lama sebab ada satu komen spam baru masuk dalam blog kambing. Kebetulan, ada satu komen sebelumnya dan aku klik backlink, terjebak blogwalking sekejap.

Kata-kata mutiara diatas aku rembat dari blog Melyssa Nadiea. Walaupun ringkas, tapi penuh makna dan mendalam. Tersentak aku menghisab kealpaan diri, yang kadang-kadang mudah 'angin' dengan isteriku, jika ada yang tak kena.

Namun dia senantiasa taat setia dan akur dengan kata-kataku, walaupun aku selalu buat 'dek' je, macam takde perasaan.

Mungkin aku ego, atau mungkin juga aku tengah jiwa kacau. Tapi aku sedar, dia juga manusia biasa, insan, wanita dan isteri yang lemah, memerlukan kasih sayang dan belaian seorang suami. Syurga di bawah tapak kaki suami bukannya lesen untuk aku memperlakukan sewenang-wenangnya terhadap si isteri.

Aku mungkin belum cukup 'perfect' untuk menjadi seorang suami mithali, tapi itu tekad aku, yang disematkan dalam hati.

Aku bersyukur mempunyai seorang isteri yang memahami, walaupun masih muda dan mentah dalam mengharungi ranjau hidup. Tugasku sebagai suami adalah untuk memimpin dan memberikan kasih sayang, sejajar dengan kejadian asal wanita itu daripada rusuk lelaki.

Wanita diciptakan bukan daripada tulang rusuk atas untuk memerintah, bukan daripada rusuk bawah untuk dipijak, tetapi terletaknya rusuk itu di bahagian dada dan berdekatan dengan tangan. Bermakna tangan yang membelai dan hati yang mempunyai perasaan kasih dan sayang.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...