Showing posts with label pertandingan. Show all posts
Showing posts with label pertandingan. Show all posts

Eyriqazz vs Denaihati vs Azrijohan

screenshot curi Eyriqazz vs Denaihati vs Ciktom (serius malas nak buat sendiri)


Sedang orang lain sibuk pancing keyword Eyriqazz vs Denaihati, mucul pula keyword Eyriqazz vs Denaihati vs Ciktom. Tapi pagi ni, aku rasa keyword ni pula yang muncul, Eyriqazz vs Denaihati vs Azrijohan yang seronok untuk aku 'highlight'.

Memang sebelum ni, Azrijohan mengugguli tempat pertama carian keyword Eyriqazz vs Denaihati, untuk beberapa hari kebelakangan ni. Manakala berderet-deret Ciktom mengisi slot untuk kedudukan muka pertama, kedua, ketiga SERP Google. Peserta lain hanya menyelit sikit-sikit dapat tunjuk muka.

Hari ini, blog Azrijohan ni dah mula lepak dalam muka pertama google. Perghh, ini mamat sudah keluar taring. Dasat! Aku tak tahulah ilmu cendol mana yang merasuk Azrijohan dengan Ciktom ni. SERP menunjukkan  mereka yang menduduki muka pertama google, sedikit sebanyak menjatuhkan moral para peserta lain. Mana taknya, semua diaorang tapaw...

Tapi.... jangan putus asa kawan-kawan. Kita slow talk dulu dengan guggel.. Mana tau dia mau dengar cakap kita. Slow-slow kita masuk jarum.. hari-hari mau pancing... Man-man mau cucuk..

.........
........
.........

.......

Apa aku melalut ni.....

END



Berakhirnya episod Lelaki Kacak





Salam buat semua pembaca budiman.


Menjelang tengah malam ini, maka akan berakhirlah persaingan dan perebutan tahta SEO lelaki kacak yang dianjurkan oleh encik Titan.


Aku macam biasa, nak juga selit satu slot untuk masuk bertanding cabaran SEO lelaki kacak, walaupun harapan nampak teramat tipis untuk aku berada di kedudukan muka pertama SERP. Namun begitu, aku harap entri pemanas badan,  SEO lelaki kacak yang aku buat sebelum ini dapat memprorak-perandakan hasil carian google.



Walaupun aku lambat hantar, tapi aku ada selitkan entri berbaur lelaki kacak sebelum ini:



Dengan harapan, untung batu timbul, untung sabut tenggelam... tuah manusia siapa yang tahu..


Di bawah ini pula, adalah senarai carian popular berkaitan lelaki kacak yang aku jumpa melalui google:


Lelaki kacak di dunia
Lelaki kacak di Malaysia
Lelaki kacak Indonesia
gambar lelaki kacak
lelaki Melayu kacak
lelaki paling kacak


Apa-apa pun aku ucapkan tahniah kepada bakal pemenang pertanding seo lelaki kacak ni. Tahniah juga buat para penaja yang memastikan pertandingan pencarian lelaki kacak 2012 menarik. Dan juga syabas kepada para peserta yang memeriahkan pertandingan ini. Tak lupa juga buat penganjur utama, brader Titan, yang berjaya membuat ramai blogger tak senang duduk.




Ini pula senarai penaja wajib diletak untuk masuk bertanding cabran SEO LELAKI KACAK 2012:


Cabaran SEO Lelaki Kacak
 ini dianjurkan oleh Earncent.com dan ditaja olehContengconteng.comMrs.YieAbangensemCikgu DahliaFarish Ishak,PuanBee.comw.habibu rahmanAzri JohanDirmansyah1Malaysianews.netLadfeAmir.comSEO AppsBluedianthus.comHafizmohd.comUmarFaruq.com,1Artikel.comBlog Bukit BesiRadhio.comBlog Perniagaan InternetHadi Hanafee,Jomtonton.netMuaz Lelaki KacakOhcikgu.comBloggerWanita.comCyza Sector,LelakiAcai.com Sabreehussin dot comAbrablog.com dan AhmadFaizal.com.

Lelaki kacak sponsors

Aku malas nak mengarang sebab nak kena siapkan kerja; ubah pelan shop office, buat kira-kira, naikkan 3D + design facade. Lepas tu, kena selesaikan 'design amendment' banglo Baba Nyonya Resort. Banyaklah plak, Sabtu tak kerja, tapi materials must be prepared by Tuesday.

Waktu dah lewat, dah jejak 12 tengah malam Sabtu.. adoii, bila nak balik rumah ni.

Jadi aku tak nak buang masa, aku update pula nama-nama penaja seo Lelaki kacak:

Cabaran SEO Lelaki Kacak ini dianjurkan oleh Earncent.com dan ditaja oleh 


SEO Apps,
Bluedianthus.com
Muaz Lelaki Kacak
Ohcikgu.com
BloggerWanita.com
Cyza Sector
LelakiAcai.com 
Sabreehussin dot com
Abrablog.com 
AhmadFaizal.com.

Kerja part time di rumah







Kerja part time di rumah memang banyak sebenarnya. Ada yang memerlukan internet, ada juga yang tidak memerlukan internet sama sekali. Ada yang memerlukan modal, ada yang tidak memerlukan modal.



Aku sebenarnya banyak idea dan ada pengalaman melakukan kerja part time di rumah. Entri ini ditulis pun berdasarkan carian kerja part time di rumah yang sekali-sekala menerjah masuk mengintai ruang dalam blog ni. 

Tapi, yang pasti, aku nak kongsikan Kerja part time di rumah yang boleh dilakukan secara santai. Habuannya dalam bentuk US dollar, boleh tahan juga nilainya. Cuba intai kat bawah ni:

Top commentator #1 – $12 (Equivalent to RM36) + 3 mystery Make Money Ebooks/Reports
Top commentator #2 – $10 (Equivalent to RM30) + 2 mystery Make Money Ebooks/Reports
Top commentator #3 – $8 (Equivalent to RM24) + 1 mystery Make Money Ebook/Report

Menarik bukan? Nak tahu lebih lanjut, korang pergi sendiri ke blog Cyza.us. Jangan takut, komen dalam bahasa Melayu atau English di terima. Yang penting, sekurang-kurangnya satu ayat diperlukan untuk dikira sebagai komen. Percayalah, beri komen je kat blog-blog yang ada ni je dah cukup lumayan sebenarnya. Dah banyak hadiah yang aku dapat sebenarnya.

Haishhh, malaslah aku nak mengomel banyak, banyak, korang pergilah sendiri tengok kat blog bakal Dr Kimia ni. Lain kali, aku akan cerita lagi pasal peluang-peluang lain kerja part time di rumah

Aku Pemenang Pertandingan Pengalaman kena denda di sekolah

Pengalaman kena denda di sekolah mungkin juga perkara yang biasa bagi para pelajar lelaki di sekolah rendah. Kebanyakkannya masih dalam dunia bermain-main, mengacau dan mendengki satu sama lain. Tapi tu semua tak bererti budak-budak yang selalu kena denda di sekolah ni tak pandai dan tiada potensi untuk cemerlang suatu hari nanti.

Pengalaman kena denda di sekolah juga merupakan salah satu perkara yang berlaku padaku sepanjang  persekolahan menengah dan rendah. Aku mas di sekolah memang bukan baik tahap malaikat, tapi takdelah terlalu jahat macam iblis laknat.

Ada beberapa pengalaman kena denda di sekolah yang masih aku boleh ingat sampai sekarang manakala yang lain-lain tu, kena ambil masa sikit nak ingat semula. Maklumlah umur sedang menghampiri era 40 dalam masa beberapa tahun lagi.

Ok, berbalik semula kepada tajuk Pengalaman kena denda di sekolah. memang aku tak terkecuali terjebak, baik di sekolah rendah, mahupun sekolah menengah. Oleh kerana memori aku kurang baik untuk 'track' setiap peristiwa didenda. Maka aku akan ceritakan mana yang sempat tanpa mengikut turutan tahun.

Antara pengalaman kena denda di sekolah yang paling aku tak dapat lupa adalah:

1. Aku kena denda menyanyi dalam kelas Bahasa Melayu, Cikgu Zanariah Abdul, sambil beliau mencubit-cubit seluruh badan aku yang sasa di depan kelas. Aku ingat lagi lagu yang aku nyanyi tu, lagu hari raya P.Ramlee (tapi bukan dendang perantau). Aku tak dapat pastikan apa kesalahan aku waktu tu.

Walaupun waktu tu aku di tingkatan 5 (dan menjawat jawatan pengawas), aku masih ada perwatakan nakal dan suka buat lawak bodoh. Tapi, aku tabik dan 'salute' pada cikgu Zanariah kerana masih sabar dan sanggup melayan karenah kami. Dan berbaloi aku rasa kena cubit tu sebab aku berjaya dapat gred yang cemerlang untuk subjek Bahasa Melayu SPM.

2. Pengalaman kena denda di sekolah beramai-ramai satu kelas sebab main lastik-lastik peluru kertas (guna getah gelang @ rubber band sebagai 'launcher'). Yang ni memang zaman 'honey moon' (form 4).

Paling aku rasa tak boleh blah sebab waktu tu aku ketua tingkatan dan juga pengawas. Patutnya aku jaga keamanan dan kesejahteraan ummat. Ni tidak, aku jadi hantu! Memang cari nahas bila 'kantoi' dengan cikgu yang baru masuk kelas untuk subjek seterusnya... hehehe,  kami semua kena denda, dan rasanya semua budak-budak lelaki terbabit.

Ada beberapa lagi pengalaman kena denda di sekolah yang aku nak kongsikan di sini tapi nampaknya keadaan tak mengizinkan. Sebab? Kejap lagi tamatlah tempoh untuk pertandingan Pengalaman kena denda di sekolah yang dianjurkan oleh Titan.

Harap-harap entry ni dapat masuk muka pertama carian google untuk keyword pengalaman kena denda di sekolah.

Wasalam.

Pertandingan Pengalaman kena denda di Sekolah ini dianjurkan oleh
AhmadFaizal.com dan Earncent.com dan ditaja oleh Azmanisma
Contengconteng.comLelakiAcai.comOhbuku
 Abrablog.com dan PanduanTNX.com

Weblog Popular 1Malaysia : Pecalonan Untuk Kujie2 dot com


Contest Weblog Popular 1Malaysia
Denaihati ingin mencari Weblog Popular 1Malaysia untuk membantu menambah ilmu menguruskan blog dengan lebih baik daripada weblog yang hebat yang mungkin belum terjumpa dalam jutaan weblog di Malaysia. Untuk mencari Weblog Popular 1MalaysiaWeblog Popular 1Malaysia. aku perlukan bantuan teman-teman. Hadiah yang menarik disediakan kepada teman-teman yang membantu aku mencari


Salam,

Ini adalah entry khas pencalonan kepada http://www.kujie2.com bagi merebut anugerah Weblog Popular 1Malaysia di dalam Peraduan Weblong Popular 1Malaysia anjuran Denaihati.

Kenapa aku mencalonkan Kujie2.com untuk anugerah ini? Sememangnya blog beliau layak untuk memenangi anugerah Weblog Popular 1Malaysia berdasarkan kategori berikut:

1. Kebanyakan kata carian 'keyword' utama daripada blog Kujie2.com menduduki muka pertama google atau yahoo.
2. Gaya penulisan bersahaja dan santai
3. Menjadi rujukan kepada pelbagai golongan peringkat umur dan pangkat.
4. Penulisan yang bukan hentam kromo - ada rujukan, dan juga berdasarkan pengalaman serta pembacaan beliau.
5. Sentiasa peka dengan isu semasa serta membuat analisa sebelum meberi satu-satu kesimpulan.
6. Up-to-date (sentiasa mengikuti perkembangan semasa)

Hadiah-hadiah lumayan menanti bagi peraduan Weblog Popular 1Malaysia:

1. RM1,000.00 : 1 Weblog yang mendapat pencalonan terbanyak dari teman-teman blogger akan dinobatkan sebagai Weblog Popular 1Malaysia.
2. RM1,500.00 : Weblog yang paling banyak menjadi reference atau rujukan peserta contest Weblog Popular 1Malaysia.
3. RM1,000.00 : Weblog kedua paling banyak menjadi reference atau rujukan peserta contest Weblog Popular 1Malaysia.
4. RM500.00 : Weblog ketiga paling banyak menjadi reference atau rujukan peserta contest Weblog Popular 1Malaysia.
5. 4 x RM250.00 : Hadiah khas - Ranking no 1- 4 di google.com.my dengan keywords "Weblog Popular 1Malaysia" pada jam 12.00 am 30/9/2009.



Sponsor / penaja pertandingan pertandingan Weblog Popular 1Malaysia:



Jadi.. siapkah yang bakal dinobatkan sebagai Weblog Popular 1Malaysia?

Anda sebagai barisan blogger yang menentukannya. Cara untuk mengundi Weblog Popular 1Malaysia

adalah dengan membuat 'post' tentang Weblog Popular 1Malaysia di blog masing-masing...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...