Bekerja di rumah : USD $5.40 untuk satu klik





Salam ceria dan salam 1Malaysia buat semua.


Aku sebenarnya ingin berkongsi detik gembira saat aku mendapat satu klik  google ad sense bernilai USD $5.4, untuk pagi ini. Berbanding semalam, aku hanya berjaya mendapat $4.73 untuk 4 klik.

Sebenarnya aku bukan nak menunjuk-nunjuk pendapatan berblogging terbaru ni. Apa yang nak aku tekankan, inilah hasil yang aku mula kutip setelah jatuh bangun, kecewa serta hilang fokus dalam masa 3 + tahun bergelumang bermain-main dengan adsense.



Silap besar aku adalah hilang konsentrasi serta fokus akibat terpengaruh dengan lambakan informasi hasil pencarian dan pembacaan di forum-forum serta blog. Memang terlalu banyak cara dan sumber untuk kita menjana pendapatan melalui internet. 


Bekerja secara part time dari rumah mungkin impian kebanyakan kita. Namun, halangan utama ialah guru dan rujukan. Untuk rujukan, terlalu banyak sumber samada ebook free atau berbayar. Untuk tips mendapatkan sumber maklumat, pastikan anda memeriksa status ebook tersebut di scam.com, sebelum membeli. 


Jika tiada review di situ, google perkataan ebook **** scam / review. Dapatkan feedback daripada pembeli (biasanya di forum-forum) samada yang telah terkena umpan, mahupun yang puashati dengan kandungan ebook tersebut. Teknik ini juga boleh diguna pakai jika anda ingin membeli sesuatu sofware atau servis daripada IM 'tersohor' (kononnya).


Aku akui, aku hanyalah insan kerdil di dalam dunia keusahawanan internet ini. Kalau disebut samdaddycool, ramai yang tak kenal pun. Namun, aku ada pengalaman tersendiri sejak mula bergiat dengan ebay semenjak 2002.


Berblogging pula, aku mulakan dengan Google Adsense, setelah mula-mula diperkenal oleh Sham raja Adsense. Namun, silapnya aku hilang punca, mencuba pelbagai program cari duit yang pelbagai, hasil rujukan di dalam forum, mahupun blog-blog IM.  Aku akui, aku tiada tempat untuk merujuk, atau guru untuk menegur kesilapan aku


Kini aku mula mengarahkan fokus kepada PPC, produk fizikal dan juga blogging sebagai sumber utama pendapatan internet. Harapan aku, agar para pendatang baru (newbie) di luar sana, jangan cepat menggelabah. Jangan kalut andai melihat kejayaan otai. 


Yang penting, lakukan apa yang kita suka, dan apa yang kita mampu buat.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...