RM buffered earning, USD$ sponsored reviews

Salam byuat semua,

Hari ini aku habiskan masa dengan tidur yang agak banyak; khadaq tidur untuk hari sebelumnya sebab 'overtime' kat opis sampai pukul 5.30am.

Mengikut perkiraan, aku sepatutnya keluar mengeteh dengan Megat, Sangilapi dan Azam, namun aku terlambat   sikit aebabh diaorang baru je selesai minum masa aku sms. Jadi aku sempai pergi temankan isteri makan tomyam, dan Ahmad IQbal plak layan aiskrim float.

Sekarang plak, aku rasa teruja nak update mana-mana blog yang bersawang dan terurus. Lepas balik makan tomyam tadi, aku sempat buat satu entri untuk satu 'job' yang 'advertiser offer' lepas tengok blog travel aku yang PR 2 tu. Lama juga aku tak dapat 'offer', biasanya aku hanya dapat kerja daripada 'bid' yang aku lakukan dalam SponsoredReviews tu. Kat bawah ni 'screenshot' emel yang aku dapat. Alhamdulillah, dapat aku USD$ 15 (aku punya akaun 50-50, kongsi dengan SponsoredReview)

Kalau nak jana wang part time dengan blog, boleh register sponsoredreview guna link refferal aku ni.

Jadi, kalau korang nak buat kerja part time kat rumah (dan ada blog bahasa Inggeris), bolehlah register dengan sponsored review. Kalau PR tinggi, lagi tinggi korang boleh letakkan nilai (USD) blog tu, untuk advertiser beli slot entry post atau link.



Untuk Nuffnang plak, ramai juga yang mengeluh sebab takde BE (buffered earning). Aku akui juga, sebab untuk blog aku yang ada trafik tinggi memang kurang dapat BE, hinggakan aku tukar kepada advertlets sebab nak eksperimen, earning melalui 'impressions'.

Tapi yang aku pelik sebab blog-blog yang kurang trafik macam contoh kart gambar atas ni, selalu juga dapat BE, tapi sendiri mau ingat. Kurang trafik, ciputlah nilai ME (metered earning) yang kita dapat.



Oklah, lain kali kita sambung lagi..

p/s ; Dah clear cek bayaran ChurpChurp aku tu, sekarang tengah nak cari jalan untuk tingkatkan pendapatan says plak.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...