Kenapa Qurban Online untuk Kemboja

http://www.muhasabahtrading.com/equrban


Assalamualaikum wbt.


Tidak lama lagi akan muncul bulan Zulhijjah, bulan haji. Di mana para jemaah haji akan menunaikan rukun Islam yang kelima. Juga bulan di mana para muslimin menjalankan ibadah qurban. Saat yang ditunggu-tunggu pada setiap tahun, di mana ia hanya boleh dibuat dalam masa 4 hari sahaja (Hari raya Aidiladha dan 3 hari Tasyrik, 10-13 Zulhijjah).

Berikut adalah antara kelebihan ibadah korban :


  • ibadah qorban tidak boleh dikhadaq
  • hanya 4 hari sahaja dalam setahun (hari raya haji dan hari Tasyrik)
  • harus untuk berhutang bagi melaksanakan ibadah korban.
  • memberi peluang orang miskin menikmati daging (terutama di Kemboja dan negara-negara miskin yang lain di mana ramai yang tidak mampu untuk membeli daging)

Oleh itu, bagi yang berhajat untuk untuk menunaikan ibadah qurban pada tahun ini di Kemboja, pendaftaran boleh dibuat secara atas talian (register online), peluang masih lagi terbuka. Tempahan untuk qurban (dan juga aqiqah) online untuk tahun ini di Kemboja masih lagi berlangsung. Sila klik link ini untuk booking dan pembayaran.

Banyak hikmah dan kelebihan dalam menunaikan ibadah korban ini. Jika tidak, kenapa ia begitu ditekankan dalam syariat Islam. Lebih-lebih lagi ibadah qurban terhad dan perlu dilangsaikan dalam tempoh masa 4 hari sahaja daripada 365 hari dalam setahun. Jadi apa tunggu lagi, bertindaklah sekarang sebelum ada menyesal. Berkorbanlah untuk jalan Allah.


Boleh juga baca:

1.Mengapa qurban di Kemboja
2. Tempahan qurban online.
3. Beza Qurban dan Aqiqah
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...