Aku Cinta Allah

Selama ini aku hanya merasakan kewujudan kumpulan Wali Band bakal mengisi lagi barisan tipikal dunia muzik Indonesia. Tapi setelah aku menyaksikan, menonton serta menghayati pendekatan mereka, aku sedikit kagum dan hormat Wali Band. Jika sebelum ini, Ungu menyelitkan unsur-unsur dakwah di dalam lagu mereka, Wali Band menyusul dengan lagu berunsur dakwah serta ketuhanan.

Sepanjang hari ini, aku memainkan lagu 'Aku Cinta Allah' berulang-ulang kali di Youtube dan berjaya download klip video lagu tersebut. Sesungguhnya, jika kita mengahayati dan mendalami maksud lirik lagu tersebut, maka kita akan dapat 'peringatan' sebagai hamba yang lemah di sisi Allah.


Mari saksikan video LIVE 'Aku Cinta Allah'



Wali - Aku Cinta Allah

Lirik lagu Aku Cinta Allah

Andaikan diriku bisa
Seperti yang lain
Yang Kau sayang
Yang Kau rindukan
Yang Kau cintai

*
Aku lemah tanpaMu aku lelah
Aku sungguh tak berdaya
Tolongku
Tolongku
Yaa Allah

Reff:
Setiap air mataku mengalir
Allah aku lemah dan tak berarti
Setiap derai tangis membasahi
Allah jangan tinggalkan aku lagi

**
Aku sayang Allah
Aku rindu Allah
Aku Cinta Allah


Wali Mari Shalawat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...